3axapy (3axapy) wrote in ukraine_russia,
3axapy
3axapy
ukraine_russia

Category:

Углубился я в историю....

Украинская концепция зиждется в том, что русин=украинец, русские никогда русинами не назывались, а назывались только московитами, и даже более того, русские - означает рабы Руси.

Обратимся к историческим источникам:

Сказание о Мамаевом побоище (создано в XV веке) - повествование о Куликовской битве (конец XIV века)

Погании же половци увидеша свою погыбель, кликнуша еллинскым гласом, глаголюще: «Увы нам, Русь пакы умудрися: уншии с нами брашася, а доблии вси съблюдошася!» И обратишася погании, и даша плещи, и побегоша. Сынове же русскые, силою святого духа и помощию святых мученик Бориса и Глеба, гоняще, сечаху их, аки лес клоняху, аки трава от косы постилается у русскых сынов под конскые копыта. Погании же бежаще кричаху, глаголюще: «Увы нам, честный нашь царю Мамаю! Възнесе бо ся высоко — и до ада сшел еси!» Мнозии же уязвении наши, и те помагаху, секуще поганых без милости: един русин сто поганых гонить.
http://starbel.narod.ru/mamaj.htm

Хождение за три моря Афанасия Никитина (1466-1472) - повествование о путешествии тверского купца Афанасия Никитина в Индию. Афанасий Никитин, хоть и употребляет много татарских и арабских слов, и даже целых выражений, что естественно для человека, ведущего торговые операции по всему Ближнему Востоку, однако сам называет себя русином.

А в том в Чюнере ханъ у меня взял жеребца, а увядал, что яз не бесерменянин - русинъ. И он молвит: 'Жеребца дам да тысящу златых дам, а стань в веру нашу - в Махмет дени; а не станеш в веру нашу, в Махмат дени, и жеребца возму и тысячю златых на голове твоей возму'
http://bibliotekar.ru/rus/6.htm

История о Казанском царстве - историческая повесть, созданная в 1564-1566 гг. и рассказывающая о завоевании Казани Иваном Грозным в 1552 г.

Въ день убо съ Русью бьяхуся Казанцы, къ вечеру, брани преставше, Русь убо отхожаху въ станы своя опочивати, а Казанцы убо нощию ядяху и запивахуся до пьяна, и спаху сномъ крепкимъ, не блюдущися Руси, оставивше токмо стражъ на вратехъ острозе. И егда прииде отъ Бога милость, тогда усну крепко единъ стражъ на вратехъ. Тогда убо совещашася 10 Русиновъ храбрыхъ въ смерть или въ животъ и, поползше къ острогу на чреве своемъ, змиеве подобно, и мехъ зелия принезша пушечного, подъ стену убо положиша острогу, и помазавше серою и смолою. И запалися великии острогъ, и воспалися воспалениемъ силнымъ, никому же учювше отъ Казанцовъ, ни гласа своего испустивше.
...
Бояшеся его всякъ человекъ Русинъ; воевода же Иванъ не смеяше противъ его ехати и съ нимъ битися: отъ взора его страхъ обдержаше
...
и бияхуся съ Русю, выежжая по 7 днеи, не хотяще имъ дати ко граду приступовъ чинити, - Рустеи же силе велицеи сущи и всегда прогоняху во градъ, биюще Казанцовъ, единъ бо Казанецъ бияшеся со сто Русиновъ, два же со двемя сты, - ждущи къ себе на помочь Нагаиския силы, и не возмогоша Казанцы еже не дати Руси ко граду приступити.
...
И вышедъ исподъ градныхъ пещеръ, и соидесь во едино место, и возвысися пламень огня до облакъ, шумящъ, и клокочющи, аки некия великия реки силныи, прахъ, яко и Рускимъ воемъ инемъ смятися отъ страха и далечь отъ града бежати, и прорва крепкия стены градныя, прясло едино, а въ другомъ же месте, отъ Булака саженеи зъ десятокъ, и таиникъ подня, и понесе на высоту великое древие, на высоту съ людми, яко сено и прахъ ветромъ, и относя чрезъ воя Руския, и меташе въ лесе и на поле далече, за 10 верстъ и 20 верстъ, идеже несть Рускихъ людеи - и Божиимъ брежениемъ не уби древемъ темъ великимъ ни единого же Русина.
...
Како бо можаху Казанцы съ такими и Рускими силами многими, яко быти на единого Казанца Русиновъ пятдесятъ.
...
Воинъ же тои Русинъ остави то все въ мечете грабити, со инеми же доскочи на царя, а иныя на жены устремишася, и хоте оружиемъ своимъ поразити, всехъ смерти предати, не ведая, что царь есть, убогия ради приправы его, еже на немъ;
...
князи же его железы перековавъ держати, воина же Русина, приведшаго царя, и друзи его сребромъ и златомъ исъ казны своея по немало одаривъ, и светлая портища подавъ имъ, и паки отпусти ихъ на сечю Казанцовъ.
...
И воевахуся пять летъ не отступающи отъ Казани, и паки хотяше градъ свои восприяти, не дадуще же гражаномъ Русиномъ, Руси, на дела своя изъ града изходити, токмо великою силою прогоняюще ихъ и тако исхожаху на орудия, донележе исчезе вся Черемиса за беззаконие свое, яко же и владелницы ихъ, уланове и князи и мурзы, остриемъ меча вси поразишася.

http://www.krotov.info/acts/16/2/kazan.html

Во всех этих источниках понятия "руский" и "русин" не разделяются одно от другого и употребляются параллельно.


Еще одна украинская концепция заключается в том, что название "Русь" распространялось только на территорию Среднего Поднепровья

Однако уже в начале XIII веке название "Руская земля" употребляется в гораздо более широком смысле:

Повесть о битве на Липице (сама битва между альянсом новгородцев и ростовцев с одной стороны и владимиро-суздальцами с другой состоялась в 1216 году):

И не люба бысть рЂчь си Юрыо и Ярославу. НЂкто же рече бояръ Юрьевых: «Княже Юрьи и Ярославе, не было того ни в прадЂдех, ни при дЂдех, ни при отци вашем, оже бы кто вшед ратью в силную в Суждалскую землю, оже бы вышол цЂлъ. Хотя бы и вся Рускаа земля и Галичскаа, и Киевскаа, и Смоленскаа, и Черниговскаа, и Новгородскаа, и Рязанскаа, ни тако противу сей силЂ успЂют. Ажь нынешние полцы, право, навержемъ их сЂдлы».
http://www.krotov.info/acts/13/1216lipi.htm

СЛОВО О ПОГИБЕЛИ РУСКЫЯ ЗЕМЛИ (XIII век) четко обозначает границы Руской земли:

Отселе до угор и до ляхов, до чахов, от чахов до ятвязи, и от ятвязи до литвы, до немець, от немець до корелы, от корелы до Устьюга, где тамо бяху тоймичи погании и за Дышючим морем, от моря до болгар, от болгар до буртас, от буртас до чермис, от чермис до моръдви, — то все покорено было богом крестияньскому языку поганьскыя страны: великому князю Всеволоду, отцю его Юрью, князю кыевьскому, деду его Володимеру и Манамаху, которым то половьци дети своя полошаху в колыбели. А литва из болота на свет не выникываху. А угры твердяху каменыи городы железными вороты, абы на них великыи Володимер тамо не възехал. А немци радовахуся, далече будуче за синим морем. Буртаси, черемиси, веда и моръдва бортьничаху на князя великого Володимера. И кюр Мануил Цесарегородскыи опас имея, поне и великыя дары посылаша к нему, абы под ним великыи князь Володимер Цесарягорода не взял.
http://www.krotov.info/library/s/slovo.html

В вышеупомянутом Сказании о Мамаевом побоище Московское княжество многократно упоминается именно как Русь:

Слышав же то князь Олег Резанскый, яко Мамай кочуеть на Вороноже, а хощеть ити на Русь, на великого князя Дмитриа Ивановича Московскаго.
http://starbel.narod.ru/mamaj.htm

В "Задонщине" (XIV-XV вв), которая также повествует о битве на Куликовом поле, встречается еще одно название Московского княжества - Залеская земля

Князь великий Дмитрей Ивановичь[1] с своим братом, с князем Владимером Андреевичем[2], и своими воеводами были на пиру у Микулы Васильевича[3]. Ведомо нам, брате, что у быстрого Дону царь Мамай[4] пришел на Рускую землю, а идет к нам в Залескую землю

но вместе с тем, сражаются полки Дмитрия именно за Рускую землю

Снидемся, братия и друзи и сынове рускии, составим слово к слову, возвеселим Рускую землю и возверзем печаль на восточную страну в Симов жребий и воздадим поганому Момаю победу, а великому князю Дмитрею Ивановичю похвалу и брату его князю Владимеру Андреевичю.

И Москва тоже называется Руской землей

Ци буря соколи зонесет из земля Залеския в поле Половецкое[12]. На Москве кони ржут, звенит слава по всей земли Руской, трубы трубят на Коломне, бубны бьют в Серпугове, стоят стязи у Дону великого на брезе.

Упоминаются и новгородцы, приславшие Дмитрию 7000 войска

Звонят колоколы вечныя в Великом Новегороде, стоят мужи навгородцкие у святыя Софии[13], а ркучи тако: «Уже нам, брате, не поспеть на пособь к великому князю Дмитрею Ивановичю». И как слово изговаривают, уже аки орли слетешася. То ти были не орли слетешася, выехали посадники из Великого Новагорода а с ними 7000 войска к великому князю Дмитрею Ивановичю и к брату его князю Владимеру Андреевичю на пособе.

Все князья, прибывшие в Москву, называются рускими

К славному граду Москве сьехалися вси князи руские, а ркучи таково слово: «У Дону стоят татаровя поганые, и Момай царь на реки на Мечи[14], межу Чюровым и Михайловым, брести хотят, а предати живот свой нашей славе».
И рече князь великий Дмитрей Ивановичь: «Брате князь Владимер Андреевичь, пойдем тамо, укупим животу своему славы, учиним землям диво, а старым повесть, а молодым память, а храбрых своих испытаем, а реку Дон кровью прольем за землю за Рускую и за веру крестьяньскую».
И рече им князь великий Дмитрей Иванович: «Братия и князи руские, гнездо есмя были великого князя Владимера Киевскаго, не в обиде есми были по рожению ни соколу, ни ястребу, ни кречату, ни черному ворону, ни поганому сему Момаю».


Упоминаются там и Литовская земля и князья Андрей и Дмитрий Ольгердовичи, пришедшие сражаться на стороне Дмитрия

О соловей, летняя птица, что бы ты, соловей, выщекотал славу великому князю Дмитрею Ивановичю и брату его князю Владимеру Андреевичю и земли Литовской дву братом Олгордовичем, Андрею и брату его Дмитрею[15], да Дмитрею Волыньскому[16]. Те бо суть сынове храбры, кречаты в ратном времени и ведомы полководцы, под трубами повити, под шеломы възлелеаны, конець копия вскормлены, с востраго меча поены в Литовской земли.
Молвяше Андрей Олгордович своему брату: «Брате Дмитрей, сами есмя собе два браты, сынове Олгордовы, а внуки есмя Едимантовы, а правнуки есми Сколомендовы. Зберем, брате, милые пановя удалые Литвы, храбрых удальцов, а сами сядем на свои борзи комони, и посмотрим быстрого Дону, испиемь шеломом воды, испытаем мечев своих литовских о шеломы татарские, а сулиц немецких о боеданы бусорманские».


И этих двух братьев Дмитрий призывает биться за землю за Рускую и за веру крестьяньскую

И рече ему Дмитрей: «Брате Андрей, не пощадим живота своего за землю за Рускую и за веру крестьяньскую и за обиду великаго князя Дмитрея Ивановича. Уже бо, брате, стук стучит и гром гремит в каменом граде Москве.

Более того, упоминается даже великая Русь:

Кликнуло Диво[19] в Руской земли, велит послушати грозъным землям. Шибла слава к Железным Вратам, и к Ворнавичом, к Риму и к Кафе по морю, и к Торнаву, и оттоле ко Царюграду[20] на похвалу руским князем: Русь великая одолеша рать татарскую на поле Куликове на речьке Непрядве.

Да и вообще Руская земля упоминается там многочисленное число раз
http://ppf.asf.ru/drl/zadon.html

В вышеупомяной Истории о взятии Казани Русь упоминается многочисленное число раз, и Иван Грозный мыслился как объединитель всех Руских земель и именно этим обосновывал свой поход на Новгород

Новогородцкимъ бо людемъ, не хотевшимъ его надъ собою государемъ имети и великимъ княземъ звати, а изначала же и исперва едино царство бысть и едино государство, и едина держава и область Руская и Поляне, и Древляне, и Новогородцы, и Полочане, и Волыняне, и Подоле, - то все Русь едина, и единому великому князю служаху, тому же и дани даяху, и повиновахуся, Киевскому и Владимерскому. Они же неразумнiи приведоша и призваша отъ Пруския земли, отъ Варягь, князя самодержца къ себе и землю свою всю продаша ему, да владеетъ ими, якоже хощетъ.
http://www.krotov.info/acts/16/2/kazan.html

В Повести об азовском осадном сидении донских казаков Московское царство также называется Русью (самл Азовское сидение было в 1637 году)

И то вам, вором, дает ведать, что от царства вашего силнаго Московскаго никакой от человек к вам не будет руских помощи и выручки[43]. На што вы надежны, воры глупые? И запасу хлебного с Руси николи к вам не присылают.
...
Да вы ж нас, бусурманы, пужаете, что с Руси не будет к нам запасов и выручки, будто к вам, бусурманом, из государства Московскога про нас то писано. И мы про то сами ж и без вас, собак, ведаем, какие мы в государство Московском на Руси люди дорогие и к чему мы там надобны.Черед мы свой сами ведаем. Государство великое и пространное Московское многолюдное, сияет оно посреди всех государств и орд бусурманских и еллинских и персидских, яко солнце. Не почитают нас там на Руси и за пса смердящаго

Царь же называется "всея Русии самодержец"

И государь наш, великой, пресветлой и праведной царь, великий князь Михаиле Феодоровичь веса Русии самодержец, многих государств и орд государь и обладатель.
http://www.krotov.info/acts/17/2/1641azov.html

Таким образом Московском Царстве никогда не исчезало название "Русь".

ЗЫ. "История о взятии Казани" - весьма любопытный исторический документ
Например там есть следующее:

Бысть же на Оке реке старыи градъ, имянемъ Бряховъ, оттуду же прииде царь, имянемъ Саинъ, Болгарскии, и поискавъ по местомъ проходя, въ лета 6680 го, и обрете место на Волге на самои украине Рускои, на сеи стране Камы реки, концомъ прилежа къ Болгарскои земле, другимъ же концомъ къ Вятке и къ Перми.
...
и токмо далече ни въ кою же орду не восхоте отъ пределъ Рускихъ отоити, но прииде отъ места того, съ побоища. подале, на другую страну Рускихъ пределъ и украины,
..
Они бо Измаилтяне оружиемъ своимъ преодолеша многимъ землямъ и понасиловаше великимъ градомъ, яко въ нашеи стране обладаша напрасно украиною нашею земля Руския, и вселишася въ неи, и разплодишася много ихъ, и крепишася, зле быша но насъ за умножение предъ Богомъ беззакония нашего.
...
И всемъ тогда беда и тоска велика въ украине живущимъ варваръ техъ, у всехъ Рускихъ людеи ото очию слезы текуще, аки реки;
...
"да зъ женами своими и зъ детми, и съ рабынями, и со всемъ имениемъ своимъ, немедля ни мало да побегну азъ къ украинамъ Рускимъ".

Се бо царь испущенъ Чюрою княземъ - ина реку Богомъ - и воевода его, со всеми отроки, князь Дмитреи, небрегомъ, за царемъ же, побежа къ Василю граду къ Рускимъ украинамъ,
http://www.krotov.info/acts/16/2/kazan.html

Повесть об азовском осадном сидении донских казаков - еще более любопытный. Там даже (о ужас!)

А естли на то было тако ево государское повеление, восхотел бы толко он, великой государь, кровей ваших бусурманских разлития и городам вашим бусурманским разорения за ваше бусурманское к нему, государю, неисправление, хотя бы он, государь наш, на вас на всех бусурманов велел быть войною своею украиною, которая сидит у него, государя, от поля, от орды нагайские [60], ино б и тут собралося людей ево государевых руских с одной ево украины болши легеона тысящи. Да такие ево государевы люди руские украинцы, (О КАК!) что они подобны на вас и алчны вам, яко лвы яростные, хотят поясть живу вашу плоть бусурманскую.

Всем интересующимся! http://www.krotov.info/spravki/help/var/old_rus.html - Каталог древнерусской литературы


Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    Comments allowed for members only

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 109 comments